Jakie oświetlenie do roweru?

Nadeszła zima i dni są coraz krótsze. Dobre oświetlenie roweru jest niezbędne do bezpiecznej jazdy i poprawy widoczności. Na rynku dostępne są różne urządzenia, które pozwalają być lepiej widzianym przez inne pojazdy.

Zgodnie z prawem, rower musi być zawsze sprzedawany z systemem oświetlenia. Ogólnie rzecz biorąc, marki rowerów elektrycznych automatycznie dodają reflektor z przodu i z tyłu. Niektórzy producenci wprowadzają innowacje i integrują oświetlenie bezpośrednio z elementem roweru – na sztycy podsiodłowej lub na kierownicy. Technika ta została opracowana głównie ze względów estetycznych, dzięki czemu konstrukcja roweru jest bardziej opływowa.

Elementy migające

Aby uzupełnić podstawowe wyposażenie rowerów, można dodać różne sprzęty, aby jeszcze bardziej się wyeksponować. Istnieje możliwość dołożenia do kierownicy chwytów migających. Wskazują one na Twoją zmianę kierunku jazdy dla innych pojazdów.

Wykorzystując tę samą zasadę, marka Go Led stworzyła plecak, który za pomocą strzałek informuje Cię o zmianie kierunku. Ten system kierunkowy jest montowany na kierownicy i podłączony do tylnej części torby.Wreszcie, jest inteligentna bransoletka, która miga, gdy sygnalizujesz, że skręcasz. Dodatkowe oświetlenie: Plecak / sakwa Basil’s Milesday Nordlicht z pewnością będzie przydatnym towarzyszem podczas długich podróży. Pasek LED na przodzie plecaka uzupełnia Twoje przednie i tylne reflektory i zwiększa widoczność przed i za Tobą oraz na boki. Dodatkowo ten 17-litrowy plecak jest niezwykle praktyczny dzięki wielu sposobom przenoszenia: na plecach, na ramieniu lub bezpośrednio na stelażu bagażowym.

Podłączone oświetlenie

W 2018 roku Bosch przejął markę COBI.Bike – system łączący smartfon z rowerem elektrycznym. Twój telefon staje się wtedy deską rozdzielczą i za jego pomocą sterujesz swoim rowerem. Oświetlenie można ustawić ręcznie za pomocą telefonu lub automatycznie w zależności od światła otoczenia. System ten nazywa się AmbiSense i można go podłączyć przez Bluetooth do swojego COBI.Bike. Istnieją trzy tryby:

  1. Światło do jazdy dziennej jest odpowiednikiem świateł pozycyjnych

  2. Światła mijania odpowiadają światłom mijania

  3. Światło o pełnej mocy jest odpowiednikiem pełnych reflektorów

Jeśli hamujesz, tylne światło zwiększa intensywność, aby uniknąć kolizji (odpowiednik świateł stopu).

Elementy odblaskowe

Aby jeszcze bardziej poprawić swoją widoczność, można zastosować elementy odblaskowe. Żółta kamizelka nie jest obowiązkowa w każdej sytuacji, ale zdecydowanie zaleca się jej noszenie. Jesteś zobowiązany do jego noszenia tylko podczas jazdy poza terenem zabudowanym, w nocy lub przy słabej widoczności.

Znacznik zagrożenia to także bardzo praktyczne i przydatne akcesorium, dzięki któremu można być widocznym. Stosuje się go po to, aby podczas wyprzedzania samochody oddalały się od rowerzysty. Przypominamy, że bezpieczna odległość dla samochodów w mieście wynosi 1m, a poza terenem zabudowanym 1,50m. Jeśli masz jakieś pytania, nie wahaj się zostawić komentarza.

Oznaczenie bicycode

Co to jest tagowanie? Oznakowanie rowerów to system, który umożliwia identyfikację rowerów. Wdrożenie oznakowania proponują Operatorzy Identyfikacji Rowerów, którzy uzyskali w tym celu zgodę państwa.

BICYCODE, wybrany i używany przez Bike Center, to system znakowania rowerów poprzez grawerowanie unikalnych numerów lub naklejanie niezniszczalnej etykiety na ramie. Format jest ujednolicony na poziomie krajowym. Umożliwia zwrot rowerów właścicielom w przypadku kradzieży. Oznaczenie BICYCODE® to unikalny znormalizowany numer wymieniony na etykiecie przymocowanej do ramy roweru i wymieniony w krajowej bazie danych dostępnej na stronie. W przypadku kradzieży umożliwia zwrot skradzionych rowerów ich właścicielom przez policję i służby żandarmerii. Opracowane przez FUB oznaczenie Bicycode istnieje od 2004 roku. Niezawodnie chroni Twój rower. podstawowe wyposażenie jednośladu

Bike Center, przy każdym zakupie roweru przez Internet, zdecydowaliśmy się zaoferować oznakowanie roweru za pomocą etykiety o wartości 10 € do września 2021 r .

Po co to ćwiczyć? Oznakowanie powinno ostatecznie zmniejszyć liczbę kradzieży rowerów. Rzeczywiście, dla odbiorcy trudno sprzedać rower z numerem identyfikacyjnym.

Kradzież jest jedną z głównych uznanych przeszkód dla ruchu rowerowego, Ministerstwo Spraw Wewnętrznych szacuje, że każdego roku jej ofiarami pada około 300 000 gospodarstw domowych . Po kradzieży ofiary zwykle nie kupują nowego roweru ani nie przechodzą na rynek, a tym samym kupują mniej bezpieczny sprzęt. Rowery elektryczne, droższe, są coraz bardziej zaniepokojone.

Prawo orientacji i mobilności

Od 1 stycznia 2021 r. profesjonalni sprzedawcy mają obowiązek znakowania każdego roweru opuszczającego ich sklep . Obowiązek ten wynika z Ustawy o orientacji w zakresie mobilności (LOM) z dnia 24 grudnia 2019 r. (art.53), która ustanawia system identyfikacji cykli, którego celem jest walka z kradzieżą, ukrywaniem i odsprzedażą.

Ustawa o orientacji mobilności stworzyła ramy prawne dla identyfikacji cykli, uzupełnione dekretem z 23 listopada 2020 r., wydanym po pozytywnej opinii CNIL. Ta obowiązkowa identyfikacja rowerów umożliwia skojarzenie roweru z jego właścicielem.

Temu systemowi prawnemu towarzyszy ustanowienie jednolitej krajowej kartoteki zidentyfikowanych cykli (FNUCI), w której wymienione są wszystkie zidentyfikowane cykle oraz dane kontaktowe ich właścicieli. Dostęp do tych danych ma policja, dzięki czemu w przypadku kradzieży jest w stanie zapewnić zwrot rowerów właścicielom.

Dodaj komentarz